Företaget ska starta en webbshop, men ingen vet hur man ska göra det! Så kan det låta på företag när de vill göra en utvecklande sak och starta något nytt, är det för att de tror på den idén och vill därför genomföra det projektet. Men om man inte har någon kunskap om hur man startar en webbshop får man ta och vända sig till någon som som kan lära ut mer om hur man gör. Egentligen är det inte svårt att starta en webbshop, det kluriga är bara att man behöver hjälp att kunna ordna det. Därför är det smartast att vända sig till exempelvis några som är Magento experter, dvs. sysslar med sådana typer av plattformslösningar där ett vanligt företag kan få en webbshop utifrån den design som de vill ha.
Att ha en webbshop innebär dock ett ansvar att man inte lägger upp bilder på sådant som inte finns eller sådant som är slutsålt och inte talar om det. Det finns en massa regelverk som man måste veta om såsom e-handelslagen. Exempelvis måste det framgå väldigt tydligt vilket företag det är (var de sitter, telefonnummer, organisationsnummer etc.), precis lika klart som att det ska framgå totalpriser med skatter och andra tillägg. Utöver det är webbshoppen tvungen att se till att den som köper något att dess köp går igenom samt får kvitto på det och att det ska finnas tydliga avtal och villkor för handeln.